Οι κατασκευαστές ποδηλάτων και ανταλλακτικών ποδηλάτων της Πορτογαλίας σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση στις παραγγελίες τους μέσα στο χρονικό διάστημα της πανδημίας. Μάλιστα σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες η δημοτικότητα της ποδηλασίας έχει εκτοξευθεί σε ολόκληρη την Ευρώπη από την αρχή της πανδημίας.
Η Πορτογαλία είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πέρυσι, περισσότερα από 2,7 εκατομμύρια ποδήλατα εξαιρετικής ποιότητας κατασκευάστηκαν στην Πορτογαλία, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΕ. Πέρα από το φθηνό εργατικό δυναμικό και τις καλές παραδοσιακές δεξιότητες του, η παραγωγή έχει επωφεληθεί από τους υπέρογκους τελωνειακούς δασμούς που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλει στα ποδήλατα που εισάγονται από την Κίνα.
Η πορτογαλική βιομηχανία ποδηλάτου είναι συγκεντρωμένη γύρω από μια μικρή πόλη, την Άγκεντα στην κεντρική Πορτογαλία, περίπου 75 χιλιόμετρα νότια του Πόρτο. Εκτός από τις επιχειρήσεις που κατασκευάζουν πλήρη ποδήλατα, υπάρχουν και εταιρείες, που κατασκευάζουν ανταλλακτικά ή αξεσουάρ ποδηλάτων. Έμφαση δίνεται πλέον και στην κατασκευή εξαρτημάτων για ηλεκτρικά ποδήλατα. Συνολικά, υπάρχουν περισσότερα από 60 εργοστάσια και σχεδόν 8.000 άτομα απασχολούνται στον κλάδο αυτό, στην ευρύτερη περιοχή.
Το κεκτημένο αυτό μόνο απαρατήρητο δεν πέρασε από την τοπική ηγεσία, όπου εκτός από σοβαρό εθνικό οικονομικό αγαθό, η κρατική μηχανή υπολογίζει και τα κλιματικά πλεονεκτήματα της ποδηλασίας και προχωράει στην κατασκευή περισσοτέρων ποδηλατοδρόμων στις πόλεις της χώρας με αποκορύφωμα τα 200 χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμου στη Λισαβόνα και περίπου 60 νέων χιλιομέτρων στο Πόρτο. Τέλος ουδείς αγνοεί τον αποφασιστικό ρόλο της πορτογαλικής πολιτικής σκηνής στο πλάνο του Eurovelo1, δηλαδή της ποδηλατικής διαδρομής 8.000 χιλιομέτρων που συνδέει την Πορτογαλία με την Νορβηγία.